Ovo je treći i posljednji članak u seriji članaka o naplati na webu. Prvi članak bavi se naplatom pouzećem i žiralnim plaćanjem sadržaja ili robe, dok drugi članak ulazi u detalje naplate kreditnim karticama preko nekog od postojećih servisa na webu ili implementacije vlastitog rješenja za naplatu karticama.
U ovom članku detaljno ćemo se baviti problemom naplate prvenstveno digitalnog sadržaja na webu putem različitih mehanizama mikrouplata i mobilne naplate, vrlo složenog područja koje se još uvijek nalazi u ranoj fazi ubrzanog rasta i popularizacije, sa mnoštvom neriješenih problema i razvojnih mogućnosti.
SMS naplata
Da banke nisu najpohlepniji igrači na poslovnom polju, u posljednjih par godina pokazala su dešavanja vezana za SMS i mobilnu naplatu, gdje se događaju stvari nepojmljive nigdje drugo osim u uslovima ograničene konkurencije na kojim cvjetaju telekom operateri širom svijeta, samo u jednom takvom okruženju moguće je da se za najobičniju transakciju uzima provizija veća od polovine ukupnog prihoda i da se ista selektivno od slučaja do slučaja umanjuje ili povećava, diskriminirajući jedne i uzdižući druge po jednom jedinom kriteriju, kriteriju pohlepe.
Ukoliko mislite da je ovo pravi metod da monetizujete svoj rad, očekujte provizije od minimalnih 25% kod rijetkih stranih telekom operatera pa sve do nevjerovatnih 60% kod najpohlepnijih u rangu reketaša.
SMS naplata u BiH
Otprilike četiri miliona stanovnika, tri telekom operatera, jedna regulatorna agencija, to su samo neke barijere koje morate prevazići da biste nakon svih taksi, poreza, prireza i zareza, jednokratnih i mjesečnih pretplata i nameta ugledali neku korist od svoga rada. Očekujte provizije u rangu od oko 40% i više, ali kako marketari viču na sve strane kako je stopa konverzije mnogo veća od npr. naplate kreditnim karticama, možda vam se sve to i isplati.
Postoje dva načina da dođete do svoje prve naplate preko SMS-a u BiH, prvi je da direktno potpišete ugovor sa sva tri (ili koji operateri vama najviše odgovaraju) telekom operatera, drugi je da unajmite uslugu od neke kompanije koja se bavi posredovanjem i nudi vam uslugu koja vama odgovara.
Prvi način je dosta komplikovaniji i inicijalno skuplji, ali se mogu dogovoriti manje i specifične provizije za vaše potrebe, tako da dugoročno možete biti u plusu, procedure ide otprilike ovako:
0. Morate biti registrovani kao pravno lice i za obavljanje djelatnosti koju namjeravate nuditi preko Premium broja (traje od 1-3 mjeseca)
1. Podnosite zahtjev RAK-u za dodjelu Premium rate 091 broja, formular možete naći na ovoj stranici RAK-a (za svakog operatera trebate najmanje jedan različit Premium broj)
2. Podnosite zahtjev Telekom operateru kod kojeg želite uslugu Premium SMS (kontaktirajte službu prodaje ili marketinga)
3. Svima plaćate raznorazne takse za uvođenje usluge (npr. taksa za uvođenje usluge kod BHT iznosi 900KM bez PDV, očekujte isto i kod ostalih), troškove nabavke opreme i integracije rješenja na vašoj strani (kao referentan može vam poslužiti cjenovnik BH Telecoma jer je cjenovnik kod ostalih operatera nedostupan, možete odmah preskočiti na sekciju “4.6 Komercijalni SMS”)
4. Sada možete zaraditi svojih prvih par feninga.
Drugi način je da se poštedite muka i obratite kompaniji koja se namučila kod RAK-a i telekom operatera i koja će vam uz određenu dodatnu proviziju (cca. 10%-20%) vrlo rado iznajmiti gotovo rješenje, neke kompanije koje to kod nas rade i koje sam našao na webu su: Infomedia d.o.o, InterTech d.o.o i Fonlider d.o.o. Nisam nikada imao nikakvu saradnju sa navedenim kompanijama tako da vam preporučujem da ukoliko ste zainteresovani za njihove usluge, prvo sve dobro provjerite i svaki dogovor obavezno detaljno razradite na papiru.
SMS naplata u inostranstvu
Ukoliko ciljate na strana tržišta onda vam preporučujem da obratite pažnju na dva niže opisana servisa koja se ističu i prednjače u ponudi zemalja u kojima su dostupni. Možete očekivati šarenilo provizija ali sve u svemu vrlo jednostavnu i kvalitetnu uslugu.
Da ne bih nasuho opisivao kako sve radi priložiti ću po jedan reklamni video, pa vi prosudite sami, a za dodatne detalje pogledajte na oficijelnim stranicama:
Alternativne metode
Postoji mnoštvo alternativnih metoda kako naplatiti na webu, navesti ću samo par, da pronađete rješenje koje odgovara vašim potrebama morati ćete iskoristiti malo mašte jer je vrlo često potrebno kombinovati više metoda:
mPay je nešto napredniji način korištenja naplate SMS-om i iako se u inostranstvu koristi za mnoštvo usluga u nas nije zaživio osim za transfere kredita korisnicima prepaid paketa, ali je podržan kod sva tri telekom operatera te je detalje potrebne za implementaciju i potpisivanje ugovora moguće dobiti na upit. Ovo rješenje je specifično za svaku državu tako da i pored nastojanja nekih kompanija da naprave jedinstveno šire rješenje, nije pogodno za manje projekte i ciljne grupe rasprostranjene u više država.
WAP ili mobilni internet može poslužiti kao metod da se od korisnika uzmu podaci o kreditnoj kartici i naplata onda izvrši kao i obična naplata putem web gatewaya, više detalja o ovome u drugom članku u ovoj seriji. Posredna rješenja za ovu vrstu naplate nude i poznate kompanije iz svijeta online plaćanja kao: PayPal Mobile, Google Checkout i Amazon Mobile Payments.
Kumulacija iznosa znači da se od korisnika uzimaju svi detalji potrebni za naplatu, ali će se naplata izvršiti tek kada korisnik dostigne određenu sumu potrošenog novca ili nakon određenog vremena. Ova metoda je pogodna za korištenje u kombinaciji sa naplatom kreditnim karticama jer je naplata osigurana, te za distribuciju digitalnog sadržaja malih vrijednosti.
Prepaid kao što vam vjerovatno i samo ime govori, je metoda obilato korištena u svijetu usluga mobilne telefonije, gdje korisnik kupuje određenu količinu kredita koji mu se kasnije stavlja na raspolaganje za korištenje u zamjenu za uslugu koju nudite.
Ovim člankom završavam ovu seriju o naplati na webu, ukoliko imate nekih dodatnih pitanja ili detalja vezanih za temu, molim vas da ih ostavite u komentarima, biti će mi zadovoljstvo diskutovati sa vama.
(Lab.ba)
Wow, odličan pregled ponude. No sama ponuda je… huh, suzdržat ću se 🙂
Super post. Imam par pitanja za mPay, pa bih te zamolio za odgovor ako imas informacije:
1) Da li ga moze koristiti bilo koje pravno lice ili je iskljucivo za drzavne firme (tipa placanje parkinga, placanje tramvajske karte, slanje kredita, itd.) ?
2) Da li se moze koristiti izmedju dva razlicita provajdera (ja kao korisnik BHT placam nekom ko je korisnik Eroneta ili mtela)?
3) Kolika je provizija provajdera usluge i da li i za ovo postoje firme posrednici (kao bezbolnija varijanta)?
Hvala i samo naprijed!
poz
Emir
Hvala za komentar, tvoja pitanja sam proslijedio marketing službi BH Telekoma i nadam se skorom odgovoru.
P.S. Budući da nisam u BiH nisam zvao na telefon, ali ukoliko ne dobijem odgovor tokom ove sedmice, krajem mjeseca ću biti u BiH i provjeriti kako stoje stvari.
Super, hvala puno.
Ajd ako ti (ne) odgovore kroz dan/dva, javi mi na mail pa cu ih nazvati licno jer mi je prilicno hitno, a da i tebe ne opterecavam.
sve najbolje,
Emir
[…] post možete smatrati kao dodatak na moje prethodne postove u kojima sam opširnije pisao o naplati na webu i putem mobilnih telefona, budući da je usluga mPay još uvijek rezervirana samo za BH Telecom, a da je ostali operateri i […]
[…] da ga “ukodirate” u svoju igru, za izbor rješenja mogu vam pomoči moji članci “Kako naplatiti na Webu” i “Naplata mobitelom – dodatak“, nemojte se još uvijek zamarati […]